poniedziałek, 2 marca 2015

Pierwsze Spotkanie Blogerów Ogrodniczych - podsumowanie

Pierwsze Spotkanie Blogerów Ogrodniczych na targach Gardenia 2015 w Poznaniu już za nami! Góra emocji, stosy pomysłów, wiele inspiracji, ale przede wszystkim - przyjaźni ludzie, dla których szeroko pojęte ogrodnictwo i architektura krajobrazu to codzienne łączenie pasji i pracy. A wszystko zaczęło się bardzo niewinnie...










... od wspólnego spotkania z Wojtkiem Wardeckim, twórcy strony W-OGRODZIE. Znaliśmy się do tej pory tylko z internetów, a kiedy nadarzyła się okazja, pewnego lutowego popołudnia umówiliśmy się na spotkanie na żywo. Wtedy także zakiełkował nam pomysł - poznajmy  się także z resztą internetowej społeczności, z redaktorami ogrodniczych blogów i fejsbukowych fanpejdży, użytkownikami forów ogrodniczych i - oczywiście - naszymi czytelnikami. Zbliżające się targi Gardenia 2015 były ku temu świetną okazją, chociaż czasu na wcielenie w życie naszego pomysłu było bardzo niewiele.

Początkowa idea nieoficjalnego spotkania szybko i niespodziewanie (nawet dla nas!) przerodziła się w niesamowite wydarzenie, informacja o nim lotem błyskawicy dotarła do szerokiego grona odbiorców, a co najważniejsze - otrzymała bardzo pozytywny odbiór w branżowym środowisku.

W niecałe dwa tygodnie od wykiełkowania pomysłu, wieść o Pierwszym Spotkaniu Blogerów Ogrodniczych poprzez fejsbuka otrzymało 6,5 tysiąca osób, nasza inicjatywa została oficjalnie włączona do programu targów i każdego dnia dostaliśmy do dyspozycji Speakers' Corner w pawilonie 6A (za jego użyczenie dyrekcji targów jesteśmy dozgonnie wdzięczni ;)).
Patronat nad spotkaniem objęło wydawnictwo Hubert Burda Media, wydawca dobrze znanych czasopism ogrodniczych: Mój Piękny Ogród, Kocham Ogród i Przepis na Ogród

Na spotkanie przygotowaliśmy i opracowaliśmy kilka tematów, wokół których prowadziliśmy dyskusje, a największe emocje budziła kwestia blogowania i praw autorskich, do której olbrzymi wkład merytoryczny miał Tomek Ciesielski z bankfoto.net (serdeczne dzięki!)


Agenda spotkania

Tym pierwszym, pionierskim spotkaniem blogerów ogrodniczych mamy nadzieję zapoczątkować cykl spotkań powiązanych z różnego rodzaju wydarzeniami budzącymi zainteresowanie pasjonatów roślin. 

foto: Zielona Pracownia
Wesoła gromadka uczestników spotkania, pierwszy dzień targów Gardenia - za nami!

foto: Przepis na Ogród
foto: Przepis na Ogród

Bez-Ogródek powstał trzy lata temu i przez ten czas nauczyłem się bardzo wiele - jak redagować i pozycjonować treści, jakie tematy związane z roślinami budzą zainteresowanie czytelników i jakich materiałów wciąż brakuje. Dzięki naszemu spotkaniu mogłem podzielić się swoim - pewnie wciąż niewielkim, ale zawsze - doświadczeniem, a i od Was dowiedziałem się mnóstwa pożytecznych informacji. 

Przez trzy dni (każdego dnia targów) spotkaliśmy i poznaliśmy się z fantastycznymi ludźmi, m.in.  autorami stron:



Na spotkaniu mieliśmy także przyjemność gościć przedstawicieli firm, które brały udział w targach:

Agrecol * Ark-Pol * COMPO * Doram Design * Ogrodolandia * PlantiCo

O Pierwszym Spotkaniu Blogerów Ogrodniczych napisali między innymi:


Nasz Głos Poznański * ogrodniku.pl * Slow Life Food&Garden * wherevent.com *  zielonyogrodek.com



A co, oprócz naszego spotkania, działo się na targach Gardenia 2015? - o tym już wkrótce!

10 komentarzy:

  1. Mam nadzieję na podobne spotkanie podczas jesiennej wystawy w W-wie. Gratuluję pomysłu i wykonania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Katarzyna Macnar2 marca 2015 22:25

    Gratuluję owocnego spotkania, żałuję że nie mogłam w nim uczestniczyć. Dziękuję jednak obydwu Organizatorom za zaproszenie i mam nadzieję, że następnym razem będę mogła dołączyć. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluje pomysłu i trzymam kciuki za następne spotkania. Dziękuję za możliwość skonfrontowania wielu wątków istotnych dla naszej aktywności. Pozdrawiam, Tomek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, niestety nie dane mi było uczestniczyć w spotkaniu ;( pozdrawiam Wszystkich bardzo gorąco :) jestemsobieogrodniczka

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieję za rok powtórka? W tym roku niestety za późno dowiedziałam się o spotkaniu na Gardenii... Na szczęście udało mi się przybyć na spotkanie wieczorne w Ptasim ;) Było bardzo sympatycznie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi smutno że z powodu choroby nie przyjechałam :*( Obiecajcie że cdn w Warszawie, albo jeszcze gdzieś na innych targach. Proszę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy nastąpi na pewno! Mamy nadzieję, że nawet szybciej niż na "Zieleń to Życie"!

      Usuń
  7. Ps. gratulacje że zorganizowaliście takie fantastyczne spotkanie, brawo!

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja tu komentowałam i co? nie widze.
    Dzięki za podwójne linkowanie:-)
    trochę plotek by się przydało, prywatnych szczegółów, to zwiększa oglądalność ;-p
    do zobaczenia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety, nie udało mi się dotrzeć. Mam nadzieję, że na następne już nie opuszczę :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...